Trudności w dodzwonieniu się do przychodni – sprawdź, jakie działania naruszają zbiorowe prawa pacjentów

/appFiles/site_125/images/autor/ayHjWEcVFlbA209.jpeg

Autor: Anna Słowińska

Dodano: 12 lutego 2023
Trudności w dodzwonieniu się do przychodni – sprawdź, jakie działania naruszają zbiorowe prawa pacjentów

W jednym z podmiotów leczniczych pacjenci mieli trudności przy rejestracji na teleporady. Rzecznik Praw Pacjenta sprawdził, czy w tej sytuacji doszło do zbiorowego naruszenia praw pacjentów. Sprawdź, jak przebiegła ta sprawa.

  • Rzecznik Praw Pacjenta wskazał, że w podmiocie leczniczym występują trudności przy rejestracji telefonicznej na świadczenia zdrowotne.

  • W celu zbadania praktyki placówki medycznej rzecznik podejmował próby połączeń do placówki w różnych dniach, o różnych godzinach i na dwa numery telefonów przez wiele dni. Próby kończyły się jednak w blisko połowie brakiem możliwości połączenia, długim czasem oczekiwania na połączenie.

  • Rzecznik uznał, że możliwość rejestracji na świadczenia zdrowotne była znacznie ograniczona. W ocenie Rzecznika Praw Pacjenta jego ustalenia wskazywały na to, że w podmiocie leczniczym doszło do stosowania praktyk naruszających zbiorowe prawa pacjentów.

  • Czytaj więcej na temat obsługi pacjenta w dokmed24.pl»

Pozostało jeszcze 89% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Dołącz do prenumeratorów magazynu
Dokumentacja Medyczna w Praktyce

Sprawdź ofertę >>

Zyskujesz:

  • Magazyn w wersji papierowej i e-wydania
  • Alert E-zdrowie
  • Porady email od eksperta
  • Gotowe wzory dokumentów
  • Udział w webinarach